30.12.2018
S končícím
rokem bude dobré uzavřít i jednu éru působení v dopravní komisi. Co se v
takovém poradním sboru, jehož výstupy jdou do rady města, řeší? Z
devadesáti procent se tam scházejí stížnosti občanů na to, že někde
nemohou zaparkovat autem. Nebo naopak na to, že někde zaparkovat autem
lze, a jim se to nelíbí. Takže provozní problémy z obvyklého cyklu
automobilové dopravy ve městě: investuj – nestačí – investuj – nestačí.
Absence a potřebnost nějaké koncepčnější práce na poli dopravy, to je na článek jiného rozsahu. Teď alespoň krátká rekapitulace, co se dalo z pozice člena komise řešit na poli bezmotorové a cyklo dopravy:
- legalizace kol na několika extra širokých chodnících (např. podél autobusáku)
- několik jednosměrek pro kola z protisměru (Na Valích)
- námět na bezpečné parkování kol na autobusáku (realizace cykloboxu nepříliš šťastná, ale používají se)
- úprava stání aut u přechodů pro chodce, kde nebyl potřebný rozhled
- revize existujícího dokumentu „Návrhu sítě cyklostezek..“ z roku 2007
- prosazování klíčových opatření na podporu cyklodopravy, které vedlo město až k zadání aktualizace „Návrhu sítě cyklostezek…“
- prioritizace projektů pro cyklodopravu do investičního rozpočtu
- propagace nových Technických podmínek navrhování komunikací pro cyklisty (TP 179) v komisi a na dopravním odboru
- zapojení Loun do celonárodní akce „Do práce na kole“
- hlídání nových projektů komunikací a snaha o zohlednění podmínek pro bezmotorovou dopravu